Błędy pojawiające się w przeglądarkach internetowych z pewnością nie są wstanie zadziwić już nikogo- ani adminów, ani użytkowników. Wydawać by się mogło, że wraz z tak dynamicznym postępem technologicznym, strony i serwery powinny być już całkowicie od tych błędów uwolnione. Niestety tak się niestało, a niektóre z błędów są niezwykle nietypowe i bardzo ciężko je naprawić. Z pewnością jednym z nich jest błąd 499 Client closed request. Wobec tego jak może naprawić go użytkownik a jak admin, a także co on właściwie oznacza?
Spis treści
Błąd 499 Client closed request – co oznacza?
Błędy HTTP są z pewnością jedną z najczęstszych przypadłości przeglądarek. Pojawiają się one w najmniej oczekiwanym momencie i skutecznie potrafią zablokować dostęp do zasobów witryny- w przypadku użytkowników, a także zagwarantować przerwę w jej pracy- w przypadku adminów. Błąd 499 może pojawić się dosłownie w każdym momencie, dlatego warto wiedzieć, do czego się on odnosi. Błąd ten został bowiem wykreowany przez NGINX. To jeden z bardziej zaawansowanych serwerów internetowych, który z pewnością jest nam wszystkim dobrze znany. Okazuje się również, że błąd 499 jest tylko jednym z wielu błędów, jakie pojawiają się po stronie klienta, jednak nie jest on tak oczywisty. Może bowiem zaistnieć szereg powodów, dla których klient nie mógł przetworzyć żądania. Niemniej jednak co oznacza błąd 499? Otóż najprościej mówiąc informuje on o tym, że klient jest „odcinany” w trakcie przetwarzania żądania przez dany serwer. Błąd ten nieodłącznie związany jest z klientem, gdyż to właśnie tam pojawiły się problemy z powodu których, żądanie nie może zostać wykonane. Co ciekawe rozwiązanie błędu 499 również nie będzie należało do najłatwiejszych i z perspektywy użytkownika, można powiedzieć, że nie ma on zbyt wielu możliwości. Okazuje się, że witryna może być „przeładowana” lub mogło pojawić się na niej zbyt wiele żądań, wówczas jej naprawa zależy już tylko i wyłącznie od działań, które może podjąć admin.
Jak usunąć błąd HTTP 499? – rady dla użytkownika
Błąd 499 Client closed request, jak już zostało wspomniane, jest jednym z wielu błędów, które teoretycznie leżą po stronie klienta. Wówczas wydawać by się mogło, że jego rozwiązanie jest kwestią kilku minut. Niemniej jednak użytkownicy nie mają zbyt wiele możliwości. Wobec tego jakie działania mogą oni podjąć, kiedy wyświetli im się błąd 499? Otóż:
- odświeżenie witryny- wspomniane już zostało, że często błędy te pojawiają się w momencie, kiedy witryna jest „przeładowana” lub występuje na niej w obecnym momencie zbyt duży ruch. Wówczas dość skutecznym sposobem może być jedno z najłatwiejszych rozwiązań, czyli przeczekanie i odświeżenie witryny.
- wyczyszczenie pamięci podręcznej- w pamięci podręcznej często znajduje się wiele uszkodzonych lub nieaktualnych plików, które mogą skutecznie wygenerować błędy. Podobnie jak w przypadku błędu 404, tak samo 499 Client closed request, wyczyszczenie ich może okazać się skuteczne i przywrócić dostęp do witryny.
- odczekanie- być może żaden z powyższych sposobów na przywrócenie sprawności witryny nie był skuteczny? Wówczas użytkownikom nie pozostaje już nic innego, jak jedynie odczekanie do momentu, w którym admini podejmą działania i naprawią zaistniały problem.
- skorzystanie z innej przeglądarki- to również dość prosty sposób, na rozwiązanie błędu 499. Może się bowiem okazać, że inna przeglądarka będzie od tego błędu wolna i umożliwi użytkownikom dostęp do zasobów witryny. Warto więc spróbować i sprawdzić czy to zadziała.
Jak naprawić błąd HTTP 499? – rady dla admina
Admini z pewnością są grupą, która wybitnie nie przepada za błędami na stronie. Wówczas oznaczają one przerwę w pracy witryny, a co za tym idzie generuje to spore straty. Błąd 499, jak już zostało wspomniane jest dość trudny do rozwiązania i zwykle leży po stronie klienta. Jednak są również pewnie wyjątki, a admini stron mogą podjąć pewne działania celem jego wyeliminowania. Co więc mogą oni zrobić? W ich zasięgu jest:
- sprawdzenie limitów serwera- jeśli admini korzystają z dość małych limitów serwera, a ich witryna generuje ogromny ruch, wówczas może dochodzić do jej przeciążenia, a klient będzie po prostu „odcięty” w momencie, kiedy chce wykonać dane żądanie. Może to być bowiem sygnał dla adminów, że witryna stała się tak popularna, że być może konieczne staje się zmiana limitów serwera.
- kontakt z firmą hostingową- niestety, admini nie mają zbyt wiele możliwości, z tego względu, że błąd ten leży po stronie klienta. Może on być związany jednak z serwerem- co zostało już wspomniane, a w momencie, kiedy admini sprawdzili już limity, jednak w dalszym ciągu nie rozwiązali problemu, wówczas konieczny może się okazać kontakt z firmą hostingową. Powinni oni podjąć szereg niezbędnych działań, które rzeczywiście leżą w ich zasięgu, które doprowadzą do jak najszybszego usunięcia błędu 499.
Jeśli admini zauważą jednak, że błąd nie leży po ich stronie, a użytkownicy nagminnie zgłaszają jego występowanie, wówczas mogą być oni pewni, że błąd ten jest związany z klientem.