Jak działa wirtualna centrala telefoniczna?

jak dziala wirtualna centrala telefoniczna

Wirtualna Centrala jest dziś praktycznym oraz szeroko stosowanym technologicznym systemem służącym do komunikacji w wielu firmach na całym świecie. To technologia, która przede wszystkim pozwala zaoszczędzić spore sumy pieniędzy na sprzęcie, a jednocześnie na wynajmie armii urządzeń czy dodatkowych pracowników oraz ludzi obsługujących takiego typu systemu.

Jak działa wirtualna centralka telefoniczna?

System w postaci wirtualnej centrali jest zintegrowanym  systemem informatycznym umożliwiającym skorzystanie z funkcjonalności opartych na fizycznych centralach telefonicznych. Istotną różnicą jest to, iż wszystkie odpowiednie rozwiązania oraz opcje dla tego typu fizycznych zastosowań w komunikacji, które są zainstalowane w danej lokalizacji są realizowane poprzez internet. Wszystkie połączenia telefoniczne realizowane są za pośrednictwem technologii VoIP. Nie trzeba posiadać żadnej bazy urządzeń połączonych w jedną centralę. Trzeba posiadać telefony, a dokładniej – aparaty telefoniczne IP. Urządzenie te muszą być stale podłączone do Internetu. Wszystkie urządzenia, jakimi są telefony IP, mogą być w dowolnym czasie przenoszone do innych pomieszczeń bądź lokalizacji przedsiębiorstwa.

Wirtualne centrale IT mogą zostać usytuowane w wielu różnych lokalizacjach, np. w innych oddziałach firmy bądź nawet w chmurze. Pomimo takiej zróżnicowanej organizacji pracy, cały system komunikacji będzie działa nadal zgodnie ze swoim pierwotnym założeniem oraz jego konfiguracją. Jedyny warunek jaki musi pozostać tutaj spełniony to nieustanny dostęp do Internetu. Całość w ten sposób utworzonego systemu można zintegrować z własnymi aplikacjami bazodanowymi – składających ze statystyk systemu CRM poprzez wbudowane firmowe interfejsy API.

Jeśli zastanawiasz się jaką centralę wirtualną kupić? – warto skorzystać z oferty firmy Thomas IT, która posiada praktyczne i wieloletnie doświadczenie w montażu oraz jednocześnie obsługi tego rodzaju systemów teleinformatycznych.

Jakie są zalety korzystania z centralki telefonicznej?

  • prostota zarządzania i konfiguracji,
  • stosunkowo niski koszt wdrożenia i eksploatacji,
  • mniejsze koszty rachunków telefonicznych,
  • naprawy urządzeń ponosi firma świadcząca usługi wirtualnych centrali telefonicznych
  • brak konieczności zatrudnienia specjalistów od wirtualnej telefonii,
  • dynamiczne zmiany pakietów taryfowych bez konieczności dokupowania dodatkowych fizycznych urządzeń,
  • możliwość pracy zdalnej przez wykorzystanie smartfonów połączonych z centralą.

Jakie są korzyści wdrożenia VoIP?

  • Zapowiedzi słowne, zarówno dla osób dzwoniących, jak i operatorów, inaczej osób obsługujących poszczególne linie telefonii VolP;
  • W pełni zautomatyzowane przekierowanie wszystkich połączeń, kiedy pracownik jest nieobecny w pracy;
  • Nagrywanie wiadomości głosowych w sytuacji, kiedy  połączenie przychodzące od Klienta, nie zostało odebrania połączenia przez pracownika;
  • Wysyłanie utworzonych nagrań wiadomości głosowych prosto na e-mail pracownika danej firmy;
  • Dzwonienie / telefonowanie do wielu pracowników w jednym momencie albo przechwytywanie aktualnych trwających połączeń przychodzących;
  • Wybieranie przez osoby kontaktujące się z firmą w danej sprawie – wybór odpowiedniej cyfry z menu podczas trwania połączenia, aby nawiązać rozmowę telefoniczną z właściwym i konkretnym pracownikiem lub działem firmowym,
  • Łatwe, a co najważniejsze – intuicyjne przełączenie połączeń do innego pracownika na całkowicie inny wewnętrzny numer przedsiębiorstwa;
  • Układanie, inaczej kolejkowanie połączeń przychodzących (od najstarszego do najnowszego),
  • Zapamiętywanie – nagrywanie bieżących rozmów telefonicznych pomiędzy firmą a Klientami;
  • Możliwość ustawienia, a także prezentacji tylko i wyłącznie –  jednego wybranego numeru telefonicznego, może to być przykładowo numer kontaktowy określany jako główny, który widnieje na wizytówkach firmowanych, ten jest udostępniany oraz wyświetlanych dla wszystkich osób, które inicjują (zapoczątkowują) połączenia wychodzące z firmy i to bez względu na to, kto akurat dzwoni na zewnątrz, np. do Klienta;
  • Możliwość wykonywania połączeń,  nawet w czasie trwającej  awarii w biurze, ustawienia  mają charakter intuicyjny, a co najistotniejsze w tym wszystkim – sprawiają wygodne ich użytkowanie oraz łatwość konfiguracji na zewnątrz (stosowania ustawień całego systemu centrali poza budynkiem firmy);
  • Niezawodna oraz szybka pomoc specjalistów w przypadku wystąpienia jakichkolwiek problemów z działaniem systemu centrali VolP;
  • Bezproblemowe świadczenie pracy zdalnej na rzecz firmy oraz także i Klienta (w każdym czasie i dowolnym miejscu na ziemi), wszystko to dzięki połączeniu telefonów z wirtualną centralą;
  • Wielka oszczędność czasu a przede wszystkim pieniędzy, która jest bezpośredni powiązana z brakiem przymusowego –  zakupu dodatkowej grupy urządzeń fizycznych, np.: serwerów, urządzeń wykorzystywanych  do codziennej obsługi centrali telefonicznej;
  • Opcja dająca zielone światło dla zwiększenia planu taryfowego w przypadku poszerzenia zakresu działalności  firmy – z tego powodu jest to maksymalnie dobre i perfekcyjne  rozwiązanie dla małych firm oraz tych, które obecnie znajdują  się w fazie  szczytowego szybkiego rozwoju przedsiębiorstwa;
  • Wirtualna centrala IT – stwarza możliwość  tworzenia / kreowania przejrzystych i jasnych  billingów połączeniowych, w tym połączeń: wychodzących oraz przychodzących dla każdego pracownika z osobna (które realizowane są po stronie serwera, na którym oparta została taka centrala IT). 
udostępnij
autor
komentarze
może Ci się spodobać