Minęły już czasy, kiedy surfowanie przez Internet w telefonie było niemożliwe, jest on niezbędny do korzystania z serwisów społecznościowych, sprawdzenia poczty, oglądania filmów czy obsługi bankowości elektronicznej.
Ale co zrobić jeśli internet nie działa? Sprawdź ten poradnik!
Spis treści
Do czego potrzebny jest APN?
Access Point Name (APN) wskazuje na konkretną sieć operatora np. Internet, intranet i oraz usługi takie jak: MMS, WAP, GPRS. Poprzez te ustawienia w sieciach komórkowych abonent ma możliwość korzystania z transmisji danych na smartfonie.
Kiedy wymagana jest ręczna konfiguracja APN?
Z APN należy skorzystać, gdy transmisja danych bądź inna podobna usługa nie działa. W takim wypadku powinniśmy sprawdzić konfigurację APN.
Jak ustawić APN w smartfonie?
Zazwyczaj APN-y ustawiane są automatycznie. Po umieszczeniu nowej karty SIM w telefonie zostaje wysyłany sygnał do operatora sieci komórkowej, dzięki któremu zostają wysłane SMSY, poprzez które będziemy mieli możliwość konfiguracji APN. Ustawienia trzeba zainstalować, wchodząc w otrzymaną wiadomość, klikając w przycisk umożliwiający instalację ustawień APN.
Operacja opisana powyżej nie zawsze jednak działa. Problemy z konfiguracją APN najczęściej dotyczą telefonów, którym lata młodości minęły bezpowrotnie. Zdarza się też tak, że problem z konfiguracją dotyczy niektórych operatorów. Wtedy potrzeba skonfigurować ustawienia manualnie.
Aby dostać się do konfiguracji należy wejść w: Ustawienia > Sieci komórkowe > Nazwa punktu dostępu.
Tutaj w zależności od telefonu powinny znajdować się domyślne ustawienia, które nie działają. Należy wybrać opcję Nowy punkt lub plus, aby dodać ustawienia naszego operatora. Trzeba pamiętać, żeby ponownie uruchomić urządzenie po skonfigurowaniu nowego punktu dostępowego.
Jakie są konfiguracje APN dla poszczególnych sieci?
a2mobile
Jeżeli nie działa automatyczna konfiguracja APN należy wysłać sms o treści „Internet” na numer 8090.
Ręczna konfiguracja:
- Nazwa: Internet
- APN: a2mobile.pl
- MCC: 260
- MNC: 15
- Typ APN: default
- Protokół APN: IPv4/IPv6
Co w przypadku, gdy dalej nie działa?
Jeśli powyższa procedura nie zadziała należy skontaktować się z biurem obsługi klienta, wysyłając e-mail na adres: [email protected] bądź zadzwonić pod numer telefonu: 720 20 30 40.
aero2
W przypadku tej sieci wymagana jest konfiguracja ręczna.
Ręczna konfiguracja:
- APN: darmowy
Reszta parametrów powinna być ustawiona domyślnie / automatycznie.
Co w przypadku, gdy dalej nie działa?
Domyślne konfiguracje można zobaczyć na stronie aero2.
FM Mobile
Jeżeli automatyczna konfiguracja APN nie działa należy wysłać wiadomość SMS pod nr 8090 o treści: internet.
Ręczna konfiguracja:
- Nazwa: FMG Mobile
- APN: www.fmgmobile.pl
- Typ uwierzytelniania: PAP
- Typ APN: default,supl
Co w przypadku, gdy dalej nie działa?
Jeżeli potrzebujemy dodatkowej pomocy można skorzystać ze specjalnie do tego przeznaczonego e-maila: [email protected].
Heyah
Jeżeli automatyczna konfiguracja APN nie działa należy skorzystać ze strony: http://www.heyah.pl/obsluga-klienta/pomoc/konfiguracja.
Ręczna konfiguracja:
- Nazwa profilu: heyah
- APN: heyah.pl
- Użytkownik: (pozostaw puste pole)
- Hasło: (pozostaw puste pole)
- Adres IP (lub adres Proxy): 213.158.194.229
- Port IP (lub port Proxy): 8080
- Typ uwierzytelnienia: PAP
- Typ APN: default,supl
- Protokół APN: IPv4
Co w przypadku, gdy dalej nie działa?
Jeżeli potrzebujemy dodatkowej pomocy można skorzystać z biura obsługi klienta: *2222.
Mobile Vikings
Wyślij SMS o treści INTERNET pod numer 9999.
Ręczna konfiguracja:
- Nazwa: INTERNET
- APN: Internet
Co w przypadku, gdy dalej nie działa?
Jeżeli zastosowanie powyższej procedury nie zadziała należy skontaktować się z biurem obsługi klienta operatora, wysyłając e-mail na adres e-mail: [email protected] lub dzwoniąc pod numer telefonu: 732 007 007.
Orange
Jeżeli automatyczna konfiguracja APN nie działa należy wpisać swój numer telefonu na stronie ustaw.orange.pl, aby otrzymać ustawienia. Żeby mieć dostęp do konfiguracji można także wysłać wiadomość SMS pod numer 111, w treści wpisując nazwę usługi oraz markę i model telefonu oddzielone spacją zgodnie z poniższą ilustracją: [usługa] [producent telefonu] [model telefonu].
Ręczna konfiguracja:
- Nazwa: Orange Internet
- APN: internetipv6
- Nazwa użytkownika: Internet
- Hasło: Internet
- Protokół APN: IPv6
- Typ APN: default
Co w przypadku, gdy dalej nie działa?
Jeżeli potrzebujemy dodatkowej pomocy można skorzystać ze specjalnie do tego przeznaczonego czatu na stronie orange.pl lub dzwoniąc pod numer telefonu: 801 234 567 lub 510 100 100.
Plus
Jeżeli nie działa automatyczna konfiguracja APN należy wpisać swój numer telefonu na stronie ustaw.plus.pl, aby otrzymać ustawienia.
Ręczna konfiguracja:
- Nazwa: Plus
- APN: plus
- typ uwierzytelniania: PAP
- typ APN: default albo Internet
- APN: default albo Internet
Tak jak miało to miejsce w poprzednim przypadku trzeba zapisać nowy punkt. Kliknij trzy kropki a następnie Zapisz. W przypadku, gdy jest kilka punktów to nowo skonfigurowany punkt trzeba wybrać i również Pojawi się kropka.
Co w przypadku, gdy dalej nie działa?
Jeżeli procedura opisana powyżej nie zadziała należy wypełnić formularz na stronie plus.pl lub skontaktować się z biurem obsługi klienta wysyłając e-mail na adres: [email protected] lub zadzwonić pod numer telefonu: 601 102 601.
Play
Jeżeli automatyczna konfiguracja APN nie działa należy wpisać swój numer telefonu na stronie konfiguracja.play.pl, aby dostać ustawienia. Możesz także wysłać bezpłatnego SMS-a o treści „Play” na numer 9999.
Ręczna konfiguracja:
- Nazwa: Internet
- APN: Internet
- Numer dostępowy: *99#
- Nazwa użytkownika: brak
- Hasło: brak
- DNS: dynamiczny
Co w przypadku, gdy dalej nie działa?
Jeżeli potrzebujemy dodatkowej pomocy należy wypełnić formularz na stronie Play24 lub zadzwonić pod numer telefonu: 790 500 500 lub *500.
TuBiedronka
Jeżeli automatyczna konfiguracja APN nie działa należy skorzystać z poniższej ręcznej konfiguracji.
Ręczna konfiguracja:
- APN: internet
- Użytkownik: internet
- Hasło: internet
Co w przypadku, gdy dalej nie działa?
Jeżeli potrzebujemy dodatkowej pomocy można skorzystać z biura obsługi klienta: *1234 lub na (+48) 727 38 38 38 z innych sieci oraz z zagranicy. Możesz również skorzystać z emaila: [email protected].
T-Mobile
Konfiguracja manualna
Wprowadź w odpowiednie pola podane wartości:
- Nazwa: Internet
- APN: Internet
- Typ uwierzytelniania: PAP
- Typ APN: default, supl
- Protokół APN: IPv4
Co w przypadku, gdy dalej nie działa?
Jeżeli potrzebujemy dodatkowej pomocy należy wypełnić przeznaczony do tego formularz na stronie tmobile.pl bądź zadzwonić na telefon: 602 900 000 (abonament), *9602 lub 602 960 200 (na kartę).
Virgin Mobile
Ręczna konfiguracja:
- Nazwa: Internet
- APN: virgin-internet
- Typ uwierzytelniania: PAP LUB CHAP
- Typ APN: default
Co w przypadku, gdy dalej nie działa?
Jeżeli potrzebujemy dodatkowej pomocy należy wypełnić przeznaczony do tego formularz na stronie virginmobile.pl, można skontaktować się z biurem obsługi klienta, wysyłając e-mail na adres: [email protected] lub zadzwonić pod numer telefonu: 799 555 222 lub *222.
Co zrobić, gdy nawet ręczne ustawienia APN nie działają?
Jeżeli ustawienia automatycznej i ręcznej konfiguracji APN w ogóle nie działają można włożyć kartę SIM do innego telefonu i spróbować automatycznie pobrać ustawienia APN, a następnie kartę włożyć ponownie do swojego telefonu i ustawienia dodać ręcznie. Nie ma jednak gwarancji, że taki trick na pewno zadziała.
Jeżeli nie jesteśmy w stanie połączyć się z Internetem, używając transmisji danych komórkowych nie popadajmy w panikę tylko weźmy kilka głębszych oddechów i przypomnijmy sobie ten 3-literowy skrót APN i sprawa załatwiona!