Aktywność w mediach społecznościowych to ważna część życia wielu ludzi. Osoby prowadzące konta i profile na takich platformach, jak Instagram, Facebook, YouTube lub Tiktok, często poszukują inspiracji do podniesienia jakości prezentowanych treści za stosunkowo niewielką cenę. W takim przypadku ciekawą opcją wydaje się być wykorzystanie dronów. Sprawdźmy, czy rzeczywiście gadżety te mogą być użyteczne w tym kontekście.
Spis treści
Ujęcia z lotu ptaka a tworzenie materiałów wideo
Kadry nakręcone z perspektywy lotu ptaka wydają się mieć ograniczoną możliwość zastosowania, przez co część osób wciąż podchodzi sceptycznie do wykorzystania dronów w social mediach. Nic bardziej mylnego! Podstawą treści publikowanych na kanałach i profilach zawsze pozostaną klasyczne ujęcia, które umożliwiają przedstawienie konkretnej tematyki, danego zagadnienia lub emocji bohaterów.
Nagrania z drona stanowią natomiast rewelacyjny sposób na przełamanie monotonii poszczególnych nagrań lub kompilacji. Istnieje wiele sposobów na urozmaicenie krótkich wideo w postaci instagramowych rolek lub popularnych tiktoków, a wśród najczęściej stosowanych są plany bliższe, dalsze, wąskie, szerokie lub wykorzystujące perspektywę żabią.
Nic jednak nie dodaje takiej świeżości do publikowanego materiału, jak ujęcia z lotu ptaka. Są one bowiem przełamaniem fragmentów wideo zdominowanych przez treści mówione, a ich efektowność znacząco podnosi jakość samego filmu.
W jaki sposób wykorzystać drony, aby uatrakcyjnić swoje social media?
Potencjał drzemiący w dronach jest ogromny, jednak niewiele osób jest świadomych prawdziwych możliwości sprzętu tego typu. Zarówno drony profesjonalne – takie jak model DJI Mini 2, jak i amatorski Overmaxx X-Bee – pozwalają uchwycić piękno okolicznego krajobrazu w banalnie prosty sposób.
Ogromna część materiałów w social mediach opiera się na podobnej konstrukcji – plany bliższe są przeplatane ujęciami panoramicznymi, które najczęściej ukazują naturę, zabytki lub estetykę samej lokalizacji. Wystarczy zdecydować się na nagranie wybranego zbiornika wodnego z perspektywy drona – na przykład poprzez subtelnie oddalający się rzut z góry – lub zdecydować się na dynamiczne ukazanie wielopłaszczyznowej powierzchni charakterystycznego elementu.
W drugim z wymienionych przypadków rewelacyjnie sprawdzają się majestatyczne skały, strzeliste gmachy oraz potężne zamki, a zmontowanie stworzonego w ten sposób nagrania ukaże widzowi krajobraz z perspektywy, która była do tej pory zarezerwowana wyłącznie dla ptasich oczu.
Czy drony można wykorzystać do tworzenia kanałów tylko o tematyce podróżniczej?
Ujęcia powietrzne są kojarzone z profilami społecznościowymi o tematyce podróżniczej, jednak kadry z góry doskonale sprawdzają się również podczas nagrywania innych rodzajów materiałów wideo. Nie ma bowiem znaczenia, czy treści publikowane na Twoim kanale mają charakter humorystyczny, poruszają zagadnienia techniczne lub dostarczają po prostu efektownych ujęć – każdy twórca internetowy odkryje w dronach możliwości, które pozwolą wydatnie podnieść jakość nagrywanych treści.
Dotyczy to również użytku amatorskiego – przystępność cenowa sprawia, że gadżety tego typu świetnie sprawdzą się w kontekście nagrywania filmów, które w późniejszym czasie zostaną opublikowane na profilach dedykowanych rodzinie lub znajomym. Możliwości jest wiele, dlatego nie czekaj ani chwili dłużej i już teraz wybierz sprzęt, który zrewolucjonizuje Twoje social media!
Artykuł sponsorowany.