Facebook bez wątpienia jest jednym z najchętniej odwiedzanych portali społecznościowych na świecie. Każda licząca się marka globalna czy lokalna posiada właśnie na Facebooku oficjalny profil marki. Swoje usług promują tam też freelancerzy, małe firmy stacjonarne czy osoby prywatne. Nieznane jednak od tego, w jakim celu się tam znajdujemy, walcząc o klienta lub użytkownika, warto wyróżniać się z tłumu innych podobnych projektów. Wbrew pozorom jest to proste zadanie, gdyż Facebook posiada wiele ciekawych opcji i funkcji, które pozwalają wyróżniać się na tle innych profili. Szczegóły poniżej.
Spis treści
Animowany avatar profilu na FB
Pierwszym sposobem na wyróżnienie się na Facebooku jest wstawienie animowanego avataru. Jest to miniaturka profilu widoczna w postach czy na naszym profilu. Zdecydowana większość osób wstawia tam tradycyjne zdjęcia które, nawet jeśli są niezwykle ciekawe, nie pomagają się wyróżniać z tłumu. Animowana miniaturka to kilkusekundowa animacja gif. Wstawia się ja tak samo, jak zdjęcie, ale poprzez aplikacje FB w telefonie. Na naszym profilu wyglądać będzie ona bardzo interesująco. Większość użytkowników FB nie używa takiej miniaturki, a ogólnie budzi ona duże zainteresowanie. Również posty z taką miniaturką będą dużo bardziej zauważalne w tłumie wielu innych. Użytkownicy na grupie tematycznej z pewnością zatrzymają się przy naszym ogłoszeniu, jeśli zobaczą, że jest ono niestandardowe. Po dokładnym obejrzeniu ogłoszenia i miniaturki, odbiorcy sprawdzą też nasz profil, aby dowiedzieć się, czy na nim również znajdują się inne tego typu treści. To idealna sytuacja, aby przykuć ich uwagę ciekawym postem. Dużą zaletą tego sposobu wyróżniania się na FB jest prostota. W sieci możemy pobrać wiele tego typu animacji, które będą odpowiednie do naszej tematyki i będą jakościowe. Samo wgranie też nie stanowi problemu.
Facebookowe animowane tło profilu
Podobnym elementem, który również będzie wyróżniać nasz profil na FB, jest animowane tło profilu. W tym miejscu też możemy dodać oprócz zdjęć animowane tło które będzie filmikiem. Takie nagranie może wyróżniać nasz profil na tle innych. Użytkownicy będą odbierali to za ciekawy element oraz za profesjonalizm i dbanie o własny profil. W tym miejscu możemy umieścić branżowe lub markowe nagrania o takiej tematyce lub animowane i estetyczne tła. Samo dodanie nagrania jest proste oraz bardzo łatwo za darmo możemy pobierać filmiki np. z darmowych banków zdjęć.
W pełni uzupełniony profil
Wbrew pozorom bardzo dobrym sposobem na wyróżnienie się na Facebooku jest prowadzenie jakościowego profilu. Sztuka ta nie jest często wykorzystywana a wielu specjalistów, marek czy firm nie prowadzi profilu w odpowiedni sposób. Osoby, które widzą, iż jest on opuszczony i zaniedbany, z pewnością nie będą dążyły marki zaufaniem. Sposób ten wymagał będzie od nas jedynie poświęcenia nieco czasu lub zatrudnia osoby do prowadzenia fanpage’a. Jak zatem stworzyć taki profil? Na pewno musi być on poprawnie i kompletnie uzupełniony — we wszystkich możliwych polach. Powinniśmy dodać też maksymalnie wiele informacji na temat naszej marki. Kolejnym elementem test publikowanie aktualności i regularnie dodawanie contentu. Odbiorcy przez takie działanie będą mieli pewność, że obecne wiadomości na profilu są aktualne i chętnie będą na niego powracali. Sam profil nie może zawierać błędów literówek czy materiałów niskiej jakości. Warto wzorować się na profilach globalnych marek takich jak np. McDonald’s czy BMW. W taki sposób będziemy mogli porównać nasz profil z idealnie prowadzonym profilem globalnej marki. W taki sposób możemy też zobaczyć wiele ciekawych pomysłów na prowadzenie profilu.
Oryginalny content
Aby wyróżnić się na Facebooku, możemy również dodawać oryginalny content. Najczęściej inne marki, firmy czy użytkownicy dodają zwykłe posty, zdjęcia czy filmiki. Nieco rzadziej pojawiają się też relacje na żywo czy webinaria, które już budzą wiele zainteresowania z racji ich oryginalności. Jeśli mamy taką możliwość warto prowadzić takie spotkania dla swoich odbiorców o różnej tematyce np. branżowej czy wręcz przeciwnie — niezwiązane z naszą marką. W taki sposób możemy prowadzić też webinar z innymi użytkownikami, szkolenia czy video tutoriale. Jeszcze bardziej interesującym materiałem, który możemy zamieszczać na Facebooku, są zdjęcia 360 stopni. Mają one postać standardowych zdjęć, ale zamiast kursora na nich pojawia się rączka, którą możemy rozglądać się po zdjęciu w 360 stopniach. Zdjęcie takie przypomina kadr z wirtualnego spaceru na Google Street View. Zdjęcia tego typu wykonuje się specjalną kamerą lub składa w programie komputerowym z wielu pojedynczych fotografii. Od technicznej strony możemy zdjęcia 360 stopni wgrać do naszego albumu na FB z innymi tradycyjnymi zdjęciami, a będą one się od nich różniły jedynie ikonką 360 w górnym rogu. Dla wielu osób może być to bardzo interesujący materiał.
Facebookowe promocje, bonusy i konkursy
Elementem, którym możemy wyróżniać nasz profil na tle innych w danej kategorii na FB, są promocje, bonusy konkursy czy gratisy. Z pewnością są one niezwykle popularne wśród użytkowników i z pewnością oferując je, zyskamy rozgłos. Ciekawym pomysłem jest organizowanie regularnie konkursów z nagrodami. O ile nie mamy dużych środków do dyspozycji, nagrodami mogą być usługi naszej marki. Na naszym profilu na FB możemy również publikować kody promocyjne czy promocje dostępne jedynie w social mediach. Z tego powodu wielu użytkowników będzie przechodziło na nasz profil.
Darmowe materiały
Aby wyróżnić się na Facebooku, bardzo ciekawym pomysłem jest publikowanie darmowych materiałów na profilu. Jest to raczej rzadko wykorzystywana opcja, przez co użytkownicy FB chętnie powracają na profile oferujące darmowe e-booki, statystyki i materiały. Prowadząc profil i oferując darmowy content, możemy reklamować go naszych grupach na FB lub poza nimi w sieci. Dzięki temu z pewnością dotrzemy do większej liczby osób. Materiały, jakie możemy dodawać, możemy zamawiać np. na portach z freelancerami. Warto, aby przedstawiały one jakąś konkretną wartość np. były poradnikami lub tutorialami. Możemy dodać też ciekawe audiobooki czy e-booki niezwiązane z tematyką naszej marki po prostu robiąc przyjemność naszym odbiorcom prezentem świątecznym itp.